Kad smo već zaplesali u Solinskom ritmu, članove našeg projektnog tima zanimalo je i tko se sve iz redova učenika i učitelja Osnovne škole kraljice Jelene bavi glazbom.
Kako bismo to lakše i brže saznali, za početak smo proveli anketu među učenicima naše škole u kojoj smo ispitali bave li se glazbom na neki način (sviraju li neki glazbeni instrument, bave li se pjevanjem ili folklorom, jesu li članovi nekog KUD-a i sl.) i koju vrstu glazbe najčešće slušaju. U obilju odgovora uspjeli smo doznati da se 31 % ispitanih učenika bavi glazbom, od čega je veći dio učenika uključen u vokalne aktivnosti, dok preostali učenici sviraju neki glazbeni instrument. Također, određeni je broj učenika uključen u kulturno-umjetnička društva (KUD „Salona“ i KUD „Marjan“). Učenici pohađaju glazbene škole u Solinu i Splitu; veći broj učenika polaznici su Glazbene škole „Silvije Bombardelli“, a ostali su upisani u glazbene škole „Josip Hatze“ i „Amadeus“. Učenici se najčešće opuštaju slušajući pop glazbu, iako nas je iznenadio podatak da učenici u jednakoj mjeri slušaju klasičnu i narodnu glazbu. Nažalost, polovina anketiranih učenika ne posjećuje glazbena događanja u HNK Split, dok ponekad prisustvuju glazbenim događanjima na području Solina.
Jedna od polaznica glazbene škole je i učenica četvrtog razreda Lena Grgić, s kojom je razgovarala učenica Terezija Bućan. Lena se bavi glazbom od malih nogu; pjeva dugi niz godina, a već neko vrijeme pleše i folklor. Navodi da joj je draže pjevanje na koje su ju potaknuli roditelji jer su zaključili da ima lijepu boju glasa. Uz školske priredbe nastupala je i na javnim mjestima, poput jednog glazbenog natjecanja u Sloveniji. Poručuje mladima koji se žele baviti glazbom da budu svoji i rade ono što vole.
Osim učenika, nismo zaboravili i na naše učitelje, za koje je glazba način opuštanja i „bijega“ od prvenstveno školskih obveza. Mnogi od njih godinama pjevaju u zborovima i klapama, a neki su se posvetili određenim glazbenim instrumentima. Od brojnih učitelja izdvojili smo nekoliko koji su s nama podijelili kako ih glazba uveseljava u životu.
Učiteljica razredne nastave Zdenka Jerković otkrila nam je zašto je njezina strast pjevanje. Već dugi niz godina pjeva u crkvenom zboru, a pjevanje je prati još od djetinjstva. Glazba joj je sinonim za druženje i zajedništvo, a najviše ju uveseljava spajanje različitih glasova.
U ulozi učenika našla se učiteljica Engleskog i Talijanskog jezika Marija Milavić. Naime, odnedavno uči svirati harmoniku za koju ističe da joj je suđena od djetinjstva. Pamti kako su članovi njezine rodbine na zajedničkim okupljanjima često svirali taj instrument. Dugi niz godina žalila je što ju nije naučila svirati, stoga je odlučila posvetiti se tom hobiju sada kada ima više slobodnog vremena. Danas se njezinom glazbenom umijeću najviše dive njezini ukućani pa tako harmonika unosi radost i u njihov dom.
Učitelja razredne nastave Antu Markovića glazba vodi kroz život na različite načine. Svira gitaru i klavijature, radi kao DJ i glazbeni urednik na radiju, a ponekad je i organizator koncerata. Gitaru je počeo svirati pod utjecajem rock glazbe koja je obilježila njegove osnovnoškolske dane. Nema glazbeno obrazovanje, već je samouk. Kasnije je počeo raditi na radiju, što ga je još više odvuklo u glazbu. Za njega je glazba jedna od temeljnih ljudskih potreba i univerzalni jezik. Ističe da je za bavljenje glazbom potrebno ne samo slijediti svoju strast već i uložiti vremena te biti uporan kako bi se postigao određeni napredak.
Drago nam je što naše učenike i učitelje glazba ispunjava i donosi sreću u njihove živote. Nadamo se da će njihove riječi potaknuti i druge na bavljenje glazbom, a mi ćemo se poslužiti riječima ruskog književnika Ivan Sergejeviča Turgenjeva: Glazba je um utjelovljen u prekrasnim zvukovima.
Anamarija Jagić
Autori fotografija: Vice Bućan, Jakov Tekić i Zrinka Ivančić