Podnaslov: Djeca drugog razreda stvaraju edukativne stop-motion animacije o sigurnosti na internetu
Autori: Julija Tomasović, Ivan Blažević, Marko Blažević
Učenici drugog razreda (2.A, 2.B, 2.C i 2.D) nedavno su se upustili u izazovan i kreativan projekt koji je kombinirao tehnologiju, umjetnost i edukaciju. Kroz proces, koji je trajao tri tjedna, ovi mali umjetnici su stvorili zanimljive i poučne stop-motion animacije s fokusom na teme sigurnosti, odnosno nesigurnosti na internetu.
Prvi tjedan projekta posvetili su konceptualizaciji i planiranju. Učenici su se grupirali u timove i zajedno su smišljali razgovore, osmišljavali scenarije i definirali poruke koje žele prenijeti kroz svoje animacije. Svaki razred odabrao je jednu temu iz domene sigurnosti na internetu kao što su sigurnost lozinke, zaštita osobnih podataka, prepoznavanje lažnih informacija ili sigurno korištenje društvenih mreža i dopisivanja preko igrica.
Drugi tjedan posvetili su izradi scenografije i odabiru protagonista. Učenici su koristili različite materijale, ali većina toga oblikovana je od lego kockica. Kreativnost učenika posebno je došla do izražaja dok su oblikovali svoje ideje u fizički oblik. S obzirom da stop-motion animacija nastaje od niza sličica, za svaki videozapis trebalo je minimalno 200 sličica, što je bilo zahtjevno s obzirom da se videozapis izrađivao s učenicima nižih razreda koji su trebali zadržati koncentraciju dva školska sata, a izgled svog rada vidjeli su tek na kraju cijelog procesa.
Treći i posljednji tjedan predstavljao je vrhunac aktivnosti – snimanje animacija, dodavanje zvukova i glasova. Učenici su naučili osnove stop-motion animacije koristeći mobilne uređaje, tablete i reflektor za svjetlo. Također su kreirali zvukove i glasove koristeći različite resurse poput aplikacija ili vlastitih glasova kako bi dodali dodatnu dimenziju njihovim animacijama.
Kroz ovaj proces učenici su razvijali svoje tehničke vještine snimanja i stvaranja videozapisa te produbili svoje razumijevanje važnih tema vezanih uz sigurnost na internetu. Rad na projektu potaknuo je suradnju, ali i osnažio njihovu digitalnu pismenost i svijest o važnosti sigurnog korištenja interneta.
Njihovi videozapisi poslužili su i za podizanje svijesti o sigurnosti na internetu među vršnjacima. Svi učenici prvih razreda pogledali su videozapis na Dan sigurnijeg interneta te su analizirali rizična ponašanja, a učenici drugih razreda svojim ukućanima su poslali QR kodove koji vode na njihov videozapis te su s njima pričali o sigurnosti na internetu. Videozapis se nalazi i na Facebook stranici Radio Mi Omiš kako bi osvijestio što veći broj dječjih pratitelja, ali i njihove obitelji.
Najnoviji komentari