Ove godine, mnogi učenici osmog razreda osjećaju stres zbog nacionalnih ispita koji se pišu u ožujku. Međutim, 14. ožujka je bio zanimljiv dan za učenike sedmog i osmog razreda jer se taj dan obilježava Dan broja pi. Dan broja pi je godišnja proslava kojom se obilježava matematička konstanta (pi) koja predstavlja omjer opsega i duljine promjera bilo kojeg kruga. U svijetu se taj dan obilježava jer se u nekim zemljama prvo piše mjesec, a zatim dan. Tog dana 1879. godine rođen je i Albert Einstein, jedan od najvećih fizičara svih vremena.
Proslavu smo započeli na satu Hrvatskog jezika slušajući o zanimljivostima o Danu broja pi, a zatim smo imali razne aktivnosti. Jedna od aktivnosti bila je napisati što više riječi koje počinju slovima PI u roku od tri minute i 14 sekundi. Skupili smo preko 30 riječi i zabavljali se smišljajući ih. Također smo radili diktat u roku od tri minute i 14 sekundi u skupinama od dvoje učenika. Jedan učenik je glumio kasetofon i diktirao tekst, dok je drugi učenik zapisivao i po potrebi govorio STOP ili VRATI SE ili UBRZAJ. Pisanje diktata se pokazalo teškim jer smo morali paziti na pravopis i brzinu pisanja. Najizazovnija aktivnost bila je smišljanje pjesme koja se trebala sastojati od tri strofe, pri čemu je prva strofa trebala imati tri stiha, druga jedan stih, a treća četiri stiha. Šalili smo se da smo izmislili matematičku liriku jer smo pisali pjesme o broju pi, ali i pjesme o nacionalnim ispitima. Također smo proučavali biografije Alberta Einsteina i uočavali obilježja leksikografske i popularne biografije. Prvu pjesmu je napisala Marina Andrijolić.
Tajna broja Pi
Krug je simbol vječnosti,
Od davnina se ljudi pitaju,
Koju tajnu bro pi krije.
Pi je svuda prisutan.
Od struktura kristala do crnih rupa,
On sve drži znanosti skupa.
Pi je zapravo predivna tajna.
Zagonetka koju ćemo možda otkriti jednog dana.
Drugu pjesmu je napisao Anto Ljubas:
Einstein i broj pi
Tri, jedan, četiri,
to su brojevi koje povezuje dan.
Rodio se genij Albert Einstein tad,
Svojim teorijama promijenio je sve.
Sve što se do tada smatralo istinom.
I dok se svijet pitao kako to je,
on je broj Pi proučavao s ljubavlju svom.
Ana Ćatipović se osvrnula na temu komentara na nacionalnim ispitima pa napisla pjesmu:
Doručak
Doručak
Taj obrok kojim započinjem dan
Uništio mi je ponedjeljak.
Neću ga nikada zaboraviti.
Dvjesto riječi i nesretno zaljubljen lik,
Kakve veze ja imam s tim?
Sve je to bezveze.
Ne volim ispitne teze.
Na satu Matematike smo mjerili opsege i promjere različitih predmeta kružnog oblika kao što su šalice, narukvice, kola od bicikla i slično kako bismo otkrili što broj π predstavlja. Bili smo jako iznenađeni kada smo dijeljenjem ta dva podatka uvijek dobivali isti omjer, približno 3.14, odnosno broj pi. Učenica Eva nam je isplela vunene broševe u obliku slova π. Izrađivali smo nizove perlica kao narukvice, ogrlice i ukrasne lance za učionicu sa perlicama u bojama. Koristili smo perlice prema broju π. Pratili smo broj pi i nižući perlice u različitim bojama prema njegovim znamenkama. Napravili smo tri perlice jedne boje, jednu perlicu druge boje, četiri perlice treće boje, pet perlica četvrte boje i nastavili dalje prema znamenkama broja pi. Matematika je bila jako zabavna uz ovu umjetničku aktivnost!
Mi, učenici sedmog i osmog razreda, stvorili smo različita mala umjetnička djela koristeći niz znamenaka broja π. Napravili smo Skyline grada Pi, Pi-gang, te smo također izrezali brojeve iz novina i zalijepili ih u niz broja pi.
Na satu Likovne kulture smo pustili mašti na volju i oslikavali grčki znak za pi na različitim predmetima. Uz broj pi se vežu mnoge zanimljivosti, a mi smo pokazali da se može primijeniti u znanosti i umjetnosti. Taj broj je beskonačan i zato je posebno zanimljiv. Pomogao nam je razumjeti i povezati znanost i umjetnost.
Ivana Grugrević, Ana Ćatipović