ENTER je najveća konferencija obrazovanja i povezanih industrija u ovom dijelu Europe. Glavni joj je cilj unapređenje metoda učenja i umrežavanje kolega iz različitih dijelova države.
U petak 2. prosinca 2022. u pratnji naših profesorica posjetili smo konferenciju u okviru programa CIMAJ, poslušali predavanja i sudjelovali u radionicama.
Prvu radionicu, STEM-om protiv pogrešnih dijagnoza, posjetila je naša reporterka Nina Kotarac i glavni snimatelj Luka Bajto. U nastavku donosimo Ninin izvještaj.
„Prva, ranojutarnja radionica na kojoj smo sudjelovali bila je STEM–om protiv pogrešnih dijagnoza koja govori kako na najlakši, ali i kreativan način pristupiti darovitoj i potencijalno darovitoj djeci. Nakon slušanja kratkog predavanja zabavili smo se različitim zagonetkama i zadacima. Radionica se sastojala od pet aktivnosti koje se mogu primjenjivati kao dio redovite nastave u STEM područjima ili kao dodatak znanstvenim kampovima s darovitom ili potencijalno darovitom djecom. Voditeljice radionice, profesorica biologije i kemije Slađana Cvitičanin iz Gimnazije Karlovac te profesorica matematike Daniela Marčetić iz Srednje škole Duga Resa, strastvene su u radu s ovakvim učenicima pa su ostalim profesorima željele olakšati daljnji rad. Uz ugodan razgovor i odlično društvo radionica je prošla brzinom svjetlosti, a mi odlazimo s ponekom korisnom informacijom, ali i novostečenim poznanstvima te se nadamo ponovnom susretu u njihovu gradu.“
Drugu radionicu posjetila je naša novinarka Ema Jukić.
„Radionica Kako se profesionalno predstaviti? – Međunarodne suradnje i Job shadowing, podijeljena na dvije usko povezane teme, potaknula je njezine sudionike na razmišljanje o pravilnom predstavljanju. U prvom je dijelu predavanja Andrea Bilandžić napomenula kako su potrebne tri sekunde za ostavljanje dobrog dojma na nova poznanstva ili publiku te koliko je važno skeniranje okoline, njezine snage, slabosti, prilika i prijetnji. Detaljno je objasnila važnost osmišljavanja strategije za brendiranje projekata u privatne svrhe, ali i u poslovne svrhe na primjeru vlastitog projekta FitSplit. Naglasila je važnost medijskog povezivanja s različitim partnerima, potrebu izrade kvalitetne html web stranice, korištenje QR kodova koji su istaknuti na društvenim mrežama te važnost svestranog tima s različitim kompetencijama.
Drugo predavanje bilo je iznimno zanimljivo za nastavnike pojedinih škola s područja Splitsko-dalmatinske županije koje su povezane Erasmus+ projektima. Predavač Andrija Krištić entuzijastično je izložio prednosti Erasmus akreditacije te je na primjeru strukovne škole u kojoj je zaposlen dao zanimljive i korisne savjete za sve škole koje planiraju sudjelovati u Erasmus programima. Objasnio je neke nedoumice u vezi Erasmus projekata i naglasio kako svaka škola mora sadržavati dašak vlastite genijalnosti, upornost, svestranost i složnost nastavnika i učenika koji planiraju putovanja diljem Europe.“
Treća radionica na kojoj smo sudjelovali bila je Erasmus+ – od ideje do projekta mobilnosti. Naše novinarke Gea Pandurić i Marieta Jarebić nakon odslušane su radionice bile obogaćene za novo iskustvo, ali i nova znanja. Gea Pandurić je o radionici izjavila sljedeće:
„Radionica Erasmus+ – od ideje do projekta mobilnosti ponudila nam je jasne upute za prijavljivanje u program Erasmus+, s naglaskom na preduvjete same prijave. Uz navođenje prednosti i nedostataka ovog programa, kao najvažniju stavku isticalo se dobro i precizno određivanje potreba i ključnih problema u ustanovi u kojoj se želi pokrenuti projekt. Uvođenjem različitih projektnih zadataka i davanjem mnogih primjera, predavačice Ivana Zima i Matea Kladarić su objasnile razlike između ciljeva i aktivnosti. U drugom dijelu projekta naglasak je bio na točnom oblikovanju cilja korištenjem hipotetskog scenarija. Uz navođenje osnovnih pogrešaka koje autori ciljeva često rade, predavačice su objasnile adekvatan način pisanja s naglaskom na osnovnu potrebu škole. Sve u svemu, možemo reći kako je radionica dodatno pojasnila detalje prijave na Erasmus+ i dala upute za daljnje projekte škola čiji su predstavnici bili uključeni.“
Dok su naše reporterke pozorno slušale o Erasmusu, a medijski tim bilježio zanimljive kadrove, naša pedagoginja sudjelovala je na radionici Vrednujem, dakle napredujem! Donosimo njezin izvještaj:
„Na radionici Vrednujem, dakle napredujem! slušali smo o sumativnom i formativnom vrednovanju u odgojno–obrazovnim ustanovama, kao i o različitim alatima koji nastavnicima i učenicima u tome pomažu. Tako smo naučili nešto više o izradi postera uz pomoć PPT-a, koristili smo se digitalnim alatom Tricider koji je pogodan za međuvršnjačko vrednovanje, kao i alatom Answer Garden koji se može koristiti za oluju ideja. Nešto više o važnosti procesa vrednovanja i sustava vrednovanja u Hrvatskoj poslušajte u prilogu s profesoricom Ivanom Bokavšek.“
Posljednja radionica na kojoj smo sudjelovali bila je Sateliti i njihova primjena u STEM području. Fokus radionice bio je na računalnom programu EO Browser koji prikazuje satelitske snimke svakog područja na Zemlji. Predavačice Anita Čota, Ivana Marić Zerdun i Mia Ćuk Vuco podučile su nas primjeni navedenoga programa u nastavi, ponajprije nastavi geografije, ali i pokazale nam na koji način može biti koristan i profesorima prirodnih predmeta.
Na ENTER konferenciji stekli smo nova znanja i iskustva te s nestrpljenjem iščekujemo sljedeću. Vidimo se i dogodine!
Ivan Žagrović