Kao što znamo, u sklopu Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije provodi se nekoliko programa, a jedan od njih jest i program Matematike, skraćeno CIM, koji se odvija svake druge subote u jutarnjem terminu. Okuplja učenike iz raznih škola i različitih razreda koji imaju želju i volju za proširivanjem svog znanja, ali i za upoznavanjem novih ljudi. Taj je program namijenjen visokomotiviranim i potencijalno darovitim učenicima, a nastava je usmjerena na razvijanje kognitivnih sposobnosti te socio-emocionalnih vještina. Program nastoji omogućiti iskustvo učenja matematike uz razvijanje ne samo logičko-kombinatoričkog, već i apstraktnog mišljenja kao i motivacije za daljnje unaprjeđenje. Program CIM nastoji proširiti vidike i interese te pobuditi znatiželju kod učenika. Nekoliko učenika naše škole, V. gimnazije Vladimir Nazor Split, upitali smo što misle o programima. U nastavku donosimo izvještaj.

Ove godine šestoro naših učenika sudjeluje u programu CIM, čak četvero prvaša: Nina Bohnert (1. e), Mihael Babić (1. c), Marija Tomičić (1. b) i Filip Balić (1. a) te dvoje trećaša: Andrea Zebić (3. a) i Dominik Drutter (3. c). Neke od njih matematika i prirodne znanosti zanimaju oduvijek, a neki su taj interes probudili na samoj nastavi u sklopu Centra izvrsnosti. Njihovi profesori za njih su imali same riječi hvale, ali i učenici kažu kako su zadovoljni organizacijom satova. Navode kako je gradivo korisno te se, uz red, rad i disciplinu, s lakoćom usvaja. Ističu kako količina gradiva po satu nije prevelika, a satovi su koncipirani na način da se naučeno gradivo koristi u praksi poput escape rooma ili promatranja svemira i zvijezda.

Kažu kako im naučeno gradivo koristi i u svakodnevnoj nastavi. Najčešće se nadovezuje na gradivo koje uče u školi taj tjedan pa profesori ne trebaju puno objašnjavati osnove, već se uglavnom mogu fokusirati na kompliciranije formule ili zadatke. Naučene lekcije i gradivo mogu se nadovezati i na ostale predmete slične matematici, primjerice na logiku i fiziku. Učenici naglašavaju kako im pohađanje programa CIM pomaže u pisanju testova i primjeni naučenog.

Osim školskog gradiva, učenici kažu kako im je Centar izvrsnosti donio i socijalne prednosti. Upoznali su brojne nove ljude s kojima dijele zanimacije i interese, kao i dogodovštine i iskustva iz Centra. Napominju kako, unatoč krivoj pretpostavci kako onamo idu samo „štreberi”, razgovaraju i o temama koje su nevezane za školu. Ondje su upoznali i prijatelje s kojima se druže ne samo na Centru, već i u privatnom životu. Vjeruju kako ih vjerojatno ne bi upoznali da nije bilo dodatnih satova matematike.

Ljudi se često pitaju kako učenici s mnogim izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima uz školske stižu izvršiti i sve druge obveze. To je pitanje zanimalo i mene pa sam ga postavila svojim sugovornicima. Kažu kako usklađivanje svih obveza zna biti izazovno, ali da se uz pravilnu organizaciju sve može postići. Ako imate želju, strast i volju, naglašavaju oni, sve se može: i škola, i Centar izvrsnosti, i bogati socijalni život.

To su naši mali matematičari. Svaku drugu subotu oni neumorno sjede i slušaju predavanja koja im pomažu ne samo u školi, nego i u svakodnevnom životu. Centar izvrsnosti pomaže im i u ostvarivanju novih kontakata te unaprjeđenju organizacijskih vještina. Iznimno im je drago što su se prijavili u CIM te će spomenuto iskustvo pamtiti zauvijek.

Gea Pandurić